Motorcycle Forums banner

2002 CBR600F4i hulp

168 views 5 replies 3 participants last post by  Easy Rider 2  
#1 ·
Ik heb een 2002 Honda cbr600f4i die al een tijdje niet is aangeraakt. Ik heb net een nieuwe accu gekocht en die erin gezet en mijn koplampen werken, maar de motor gaat niet aan en het dashboard ook niet. Ik denk dat het een gesprongen hoofdzekering is of een slechte contactverbinding van het contactslot en ik denk dat ik de hoofdzekering heb gevonden en ik weet niet precies hoe die eruit hoort te zien, maar er ziet iets niet goed uit. Ik weet niet veel van motoren, ik heb maar 2 jaar automonteur gedaan, dus ik weet niet goed wat ik moet doen, hoe ik het moet testen, wat ik moet testen en hoe ik verder moet als iemand me zou kunnen helpen.

#3 ·
ALS.....je echt al twee jaar aan auto's werkt en niet weet hoe je een zekering test om te zien of deze kapot is of niet........dan is er hier iets drastisch mis.

Ik denk dat je "ter plekke" hulp nodig hebt.
Dus mijn school is nog niet over zekeringen of elektrische dingen gegaan met ons en ik heb tot nu toe geen toegang gehad tot iets thuis. Ik denk dat ik een redelijk goed idee heb op basis van het kijken naar andere mensen die het op auto's doen, maar zoals ik al zei, ik weet vrijwel niets van motoren, dus ik had geen idee of het hetzelfde is of niet en ik heb tegenstrijdige verklaringen van Google ontvangen. Het laatste wat ik wil, is de motor meer beschadigen dan hij al is, dus verduidelijking was alles wat ik echt nodig had. Excuses als dat niet duidelijk was.

#4 ·
Er zijn een heleboel video's over hoe je een zekering kunt controleren. Zorg ervoor dat je je multimeter test in de ohm/weerstand instelling voordat je hem op de zekering zet. Veel van mijn goedkope $15 multimeters gaan plotseling defect binnen een jaar of twee nadat ik ze heb gekocht.

Voor een doorzichtige kunststof zekering die je kunt bekijken, denk ik dat een visuele inspectie voldoende is --- maar alleen als je goede verlichting hebt, bij voorkeur achtergrondverlichting.

En natuurlijk moet de zekering uit de sleuf komen en schoon zijn om hem te kunnen inspecteren.